Yrkesvux

Tre bra skäl att utbilda sig på ME-skolan

Jobb direkt

Förarbristen är stor och nyexaminerade elever får i princip alltid jobb direkt.

Bra lön

En maskinförare i Sverige har i genomsnitt en ingångslön på ca 30 000 kronor.

CSN-berättigad

Våra yrkesvuxutbildningar är CSN-berättigade och kostnadsfria.

Ett nytt yrke på ett halvår

På vår vuxenutbildning får du lära dig ett helt nytt yrke på 30 veckor av lärare med lång erfarenhet av maskinföraryrket. Vi utbildar alltid efter verklighetens krav och har nära samarbete med många företag i branschen.

Du behövs på arbetsmarknaden

De närmaste åren beräknas flera tusen nya maskinförare behövas i Sverige. Arbetsgivarna är alltifrån stora bygg- och maskinföretag inom mark och anläggning till små familjeföretag. Varje år utbildas cirka 300 nya maskinförare, så de som finns är eftertraktade. Behovet av maskinförare finns inom alla segment av byggsektorn.

APL – Praktik gör skillnad

Hälften av de 30 veckorna tillbringar du på plats hos en eller flera arbetsgivare under praktikperioder (APL). Många av våra elever erbjuds anställning på någon av företagen efter avslutad utbildning.

Möt vuxeneleven Yusuf