Integritetspolicy

Riktlinjer för hantering av personuppgifter

Vi värnar om din integritet och vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. ME-skolan AB org.nr 556077-6576, är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter.

Personuppgifter som behandlas

All slags information som direkt eller indirekt går att koppla till en enskild individ räknas som personuppgifter. Namn, adress och andra kontaktuppgifter är exempel på personuppgifter.

Ändamål samt motivering med behandlingen

ME-skolan AB bedriver utbildning inom gymnasium och komvux. För att vi ska kunna ta kontakt med personer som önskar besöka någon av våra skolor eller som önskar mer information om våra utbildningar, behöver vi hantera kontaktuppgifter till dessa.

Vem vi lämnar ut uppgifter till

Vi lämnar inte ut personuppgifter till annan part, utan dessa behandlas bara internt av oss på ME-skolan.

Dina rättigheter

Du har rätt att veta hur ME-skolan AB, hanterar dina personuppgifter. Du har rätt att begära ett registerutdrag av de personuppgifter som finns om dig i våra system. Begäran om utdrag, radering och rättning görs via olof.jacobsson@me.se.

Om du vill veta mer

Har du andra frågor om hanteringen av dina personuppgifter eller om du har frågor gällande dataskydd, är du välkommen att kontakta: olof.jacobsson@me.se.

Vad är en kaka?

En kaka är en textfil som sparas på din dator. Informationen i kakan gör det bland annat möjligt att följa ditt surfande på olika webbplatser som använder samma kaka.

Det finns två typer av kakor. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator, kakan har då ett utgångsdatum. Den används för att spara information om dina återkommande besök på sidan. När utgångsdatumet passerats raderas kakan automatiskt när du återkommer till den webbplats som skapade den.

Den andra typen av kakor kallas sessionskakor och saknar utgångsdatum. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här kakan temporärt i din dators minne. Sessionskakor lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner alltid när du stänger din webbläsare.

Oavsett vilken kaka som används så kan vi på ME Skolan inte få reda på vem du är, all data som samlas är helt anonym och du som besökare är icke identifierbar.

När du besöker meskolan.se kan även Facebooks digitala annonsnätverk placera anonyma kakor som stöd för att visa annonser med riktade marknadsföringsbudskap baserat på ditt beteende på vår hemsida. Det innebär att du kan se reklam för ME Skolan på exempelvis Facebook eller någon annan hemsida som ingår i Facebooks annonsnätverk.

Om du inte önskar att få denna typ av anpassade annonser kan du ta bort riktade annonser på Facebook.

Hur tar jag bort kakor?

Hur används kakor på ME Skolan?

Vi använder kakor för att se hur våra besökare navigerar på vår hemsida, för att vi ska kunna optimera hemsidan och kontinuerligt förbättra din upplevelse.

Tredjepartstjänster

Facebook: För att kunna visa relevanta annonser på Facebook.

Google Analytics: För att förstå hur webbplatsen tekniskt fungerar för att kunna göra upplevelsen bättre för dig som besökare.