Passar du som maskinförare?

#1: Påstående

Jag vill lära mig köra grävmaskin och hjullastare i skolan.

#2: Fråga

Var vill du helst sitta?

#3: Påstående

Jag är van att styra fordon och figurer på en skärm med hjälp av joystick eller knappar, alltså i dataspel.

#4: Påstående

Jag vill att min gymnasieutbildning ska leda till ett yrke, så att jag kan söka jobb direkt efter studenten.

#5: Fråga

Vad ser du på bilden?

#6: Påstående

Jag gillar teknik och att meka med maskiner och motorer.

#7: Påstående

Jag tror att praktik på riktiga arbetsplatser är en bra väg till kunskap och erfarenhet.

#8: Påstående

Jag har funderat på att starta eget företag efter skolan.

#9: Påstående

Jag gillar att testa nya saker, även om de verkar svåra i början.

Du svarade inte ja på någon av frågorna, så maskinförare är nog inte ditt drömyrke

Fundera på din framtid och gör gärna testet igen, om ett tag.

Skicka testet till en kompis som du tror skulle gilla maskinföraryrket:

Maskinförare kan vara ett yrke för dig

Välkommen på studiebesök på ME-skolan så berättar vi mer! Läs också om utbildningen och yrket här på vår sajt. Det är en utmaning att köra moderna maskiner men alla kan lära sig det med hjälp av våra engagerade lärare. Maskinförarutbildningen är en bra bas och du kan vidareutbilda dig till bland annat byggnadsingenjör och platschef.

Skicka testet till en kompis som du tror skulle gilla maskinföraryrket:

Du skulle trivas som maskinförare

Utbildningen ger dig en bred bas för att arbeta även med andra uppdrag i byggbranschen, till exempel som snickare och målare. Du har också möjlighet att få högskolebehörighet om du väljer till några extra timmars teori. Då kan du bli till exempel byggnadsingenjör, maskiningenjör eller platschef.

Skicka testet till en kompis som du tror skulle gilla maskinföraryrket:

Grattis! Du har hittat ditt framtidsyrke

Sök direkt till oss på ME-skolan! Vi finns i tio städer över hela landet. På många ställen finns chans att bo på internat. Alla skolor har stora övningsområden som ger dig möjlighet att träna på alla moment du behöver kunna i arbetslivet.

Skicka testet till en kompis som du tror skulle gilla maskinföraryrket:

Vill du provköra en maskin?

Välkommen att testa tillsammans med en av våra lärare.

Intresseanmälan

Skicka in dina uppgifter till oss på ME-skolan. Vi hör av oss till dig så fort som möjligt.

Något fick fel, försök igen eller kontakta oss via telefon Kontrollera att nödvändiga fält är ifyllda.

Vi hör av oss till dig så fort som möjligt.

Läs mer om vår personuppgiftshantering här.

Nyfiken på hur det ser ut i hytten?

Kolla in våra maskiner inifrån. (360 grader)