Om ME-skolan

ME­-skolan är en unik satsning för att attrahera och utbilda framtidens maskinförare. Våra utbildningar finns både på gymnasie­- och vuxennivå.

Utbildningar i hela Sverige

ME­-skolan har idag 11 skolor i Sverige, från Svalöv i söder till Kiruna i norr. Varje år examineras cirka 220 elever från någon av ME­-skolorna.

En unik satsning

Branschen efterfrågar cirka 1200 nya maskinförare per år, men tillgången är ännu alldeles för liten. ME är den första och enda bransch­ och arbetsgivarorganisationen som tagit eget ansvar för kompetensförsörjningen.

Kurser för branschen

ME-­skolan erbjuder ett brett utbud av kurser som är anpassade till branschen eller ett företags specifika behov. Hör av dig till oss om du har frågor.

Distansutbildning

Det finns möjlighet för yrkesutbildning på distans. Man har då anställning som lärling med handledning på ett företag samt tillgång till en distanslärare på ME­-skolan för teoretiska moment.

Kontaktuppgifter

Annelie Forsell
Administratör
annelie.forsell@me.se