Gymnasiet

Bli maskinförare på gymnasiet

Välkommen till ett fartfyllt yrkesprogram för gymnasiet. Hos oss samlas nyfikna elever, engagerade lärare och stora maskiner. Både körglädje och viktig yrkeskunskap utlovas!

Intresseanmälan

Skicka in dina uppgifter till oss på ME-skolan. Vi hör av oss till dig så fort som möjligt.

Något fick fel, försök igen eller kontakta oss via telefon Kontrollera att nödvändiga fält är ifyllda.

Vi hör av oss till dig så fort som möjligt.

Läs mer om vår personuppgiftshantering här.

Tre bra skäl att utbilda sig på ME-skolan

Många timmar i hytten

Du får en omväxlande mix av gymnasiegemensamma ämnen, maskinteori och körtid.

Praktik på riktig arbetsplats

Våra elever får minst 15 veckors APL. Många får jobb på sin praktikplats direkt efter gymnasiet.

Körkort ingår

Som elev på ME-skolan kan du ta ditt B-körkort på skoltid.

Maskiner på schemat

En stor del av utbildningen sker i hytten. På våra övningsområden lär du dig att hantera situationer du kan komma att stå inför som maskinförare.

Yrkesexamen och körkort

När utbildningen är klar får du din yrkesexamen och grundläggande högskolebehörighet (om du valt till de ämnena). Du som är snabb kan till och med ta ditt B-körkort på skoltid.

APL – Praktik gör skillnad

I årskurs två och tre har du arbetsplatsförlagd utbildning som en del av utbildningen. Alla elever får minst 15 veckors praktik, men många gör fler än så. Chansen är stor att du träffar din framtida arbetsgivare på praktiken.

Vanliga frågor om ME-skolan: Göran

Vanliga frågor om ME-skolan: Athena