Personuppgifter på ME-skolan

ME­-skolan är en unik satsning för att attrahera och utbilda framtidens maskinförare. Våra utbildningar finns både på gymnasie­- och vuxennivå och drivs av Maskinentreprenörerna (ME), som är bransch- och arbetsgivarorganisationen för Sveriges maskinentreprenörer.

Vi samlar in och hanterar personuppgifter, som inkluderar namn, e-postadress, telefonnummer, typ av utbildning och det år du planerar att börja studera. Detta görs för att skicka information och marknadsföring. Dina uppgifter delas med anställda inom skoladministration. Syftet är att organisera besök, skicka marknadsföring, andra meddelanden och påminnelser. Om det krävs enligt lag delar vi även information med myndigheter. Uppgifter lagras ett år efter ansökningstidens slut.

Vi frågor om personuppgifter, kontakta vår skoladministratör Annelie Forsell, annelie.forsell@me.se. Tel: 08-762 70 86