Öppet Hus i Svalöv

Publicerat 2022-09-29

Öppet Hus Svalöfs Gymnasium

Bor du i Skåne och är nyfiken på gymnasieutbildningen till maskinförare? Nu på lördag 1 oktober mellan klockan 10 och 14 är det dags för öppet hus på Svalöfs gymnasium. Vi från ME-skolan är på plats och om du vill är detta ett bra tillfälle att ställa frågor om utbildningen eller prova på att köra grävmaskin. För de minsta finns en elgrävare att testa.

Är du nyfiken på andra utbildningar? Lärare och elever från skolans alla program finns tillgängliga och kan ge tips och dela med sig av sina erfarenheter. Utanför huvudbyggnaden kommer det även att finnas en liten höstmarknad. Lokala mathantverkare och producenter säljer bland annat pumpor, sockermajs, kakor och godsaker, honung, chiliprodukter, lammfällar, nötkött och potatis.